Lipno - výhled od karavanu

13denní trip - Třeboňsko+Lipno+Orlík+Bítov+Baldovec

Naše první dovolená s karavanem a rovnou na 13 dní. Dovolenou jsme měli rozdělenou na 3 etapy - Třeboňsko, Lipno a Orlík. Vždy 1. den přejezd, 3 dny na místě a 5. den zase přejezd.

Kemp na Třeboňsku se nedal zarezervovat, takže jsme jen v průběhu cesty zjišťovali, kde je prázdno. Rozhodli jsme se zkusit kemp Sever v Chlumu u Třeboně, kde jsme i zůstali. Musím říct, že je to takový průměr. Asi jsme čekali víc, ale na druhou stranu 2 dny pršelo, tak asi i proto jsme měli výhrady. Většinou při hledání rozhodují sociálky, tady ty nebyly špatné, stačilo by jen častěji uklízet a vymést pavučiny - otázka 10 minut a byl by jiný dojem. 😎Je zde i bufet, kde si koupíte ráno pečivo a můžete dát i nějaký ten nezdravý oběd, asi 5 jídel na výběr např. hranolky a smažák. U bufetu je i  venkovní posezení pod slunečníky nebo pod pegolou. Od pergoly vidíte i na pláž a dětské hřiště, pinpongové stoly, děti se zabaví bezproblémů.  Místa nejsou nijak rozdělena, takže kde je místo, tam postavíte. I na naše 3 karavany se plac našel.👍

2. den jsme navštívili Třeboň - moc krásná. Je zde i malé muzeum sladkovodních ryb - opravdu malé, nečekejte žádné zázraky. Škoda, určitě by se dalo zařídit lépe. Ale v dešti berete zavděk čímkoliv. Další den jsme navštívili muzeum amerických veteránů, které nás nadchlo. Paráda. No, a poslední den jsme jeli k jezeru Cep. Krásná voda, hrozně moc komárů, podle mě žádný zázrak. Ale zase bylo 20 stupňů, asi by to bylo jiné, kdyby bylo krásně. Každý den jsme hledali nějakou tu restauraci na oběd a překvapilo nás, že je to trochu slabina tohoto kraje. Některé byly úplně zavřené, jiné nijak útulné, prostě bída. Během hledání restaurací jsme projížděli krásnými vesničkami a přírodou typickou pro tento kraj. Musí zde být parádně na kole.😮

Další cíl naší cesty bylo Lipno. Asi bych měla říct, že je to moje srdcovka. Ubytovaní jsme byli přímo v Lipně nad Vltavou, abychom mohli vyrážet pěšky na Stezku, bobovou dráhu, Království lesa, motorový člun apod. Bydleli jsme v kempu Lipno Modřín. Nemám žádné výhrady ke kempu - zázemí, vyžití - spousty hřišt, animační programy, umístění na břehu Lipna na jedničku. Jen recepce vázla, nestíhala a tvořily se zde neustále fronty. Měli jsme nádherné počasí, takže jsme si opravdu vše užívali. Kolem Lipna vede cyklostezka. Ráno se dalo běžet do centra nebo bruslit, bylo to cca 800m, a nakoupit čerstvé pečivo. Také jsme si půjčili elektrokola a objeli si část Lipna (700,-/den). Přímo v kempu je možnost šlapadel, paddelboardů (250,-/2hodiny), veslic.  Bylo zde i málo lidí. Jezdí sem převážně Němci a Holanďani, kteří se nás teď trochu bojí, takže pro nás plus. Asi je lepší udělat si rezervaci, abyste byli přímo u vody. Místa u vody všechna zarezervovaná. Samozřejmě je vše 2x tak dražší než v jiných kempech, jen ubytování stálo 2x víc než na Třeboni.  Ale my jsme s tím počítali a chtěli si to užít. Také jsme jeden den neodolali a vyjeli do Českého Krumlova, kde jsme si sjeli 2 šlajzny na raftu, cca 40min na vodě.❤👍🤩

Poslední část cesty byl Orlík. Ten ale neklapl, protože 3 kempy byly plné a 4. Popelíky, který jsme navštívili, nesplnil naše očekávání - zelená voda, hřiště jen pro malé děti, hezké sociálky i restaurace, ale žádné vyžití pro větší. A hlavně jsme si připadali jak v nějaké osadě - u karavanů zasázená rajčata, samí senioři (samozřejmě nevadí, ale připadli jsme si jak narušitelé). Vydali jsme se tedy na cestu na Bítov, blíž k domovu. Bítov nám připadal po Orlíku jak sen, ale bohužel se z něj stala noční můra. 3x jsme volali recepční, zda je zde místo. Příjezd do tohoto kempu je pro karavany náročný - úzká cesta pro jedno auto. Bylo nám řečeno, že je volno, což ale nebylo. Byla zde hlava na hlavě. Místo, které nám bylo doporučeno, by stačilo tak na stan bez auta. V kempu by se místo našlo, ale nesměl by tam být takový chaos. Mohli by si vzít příklad z Vranova. Jinak tento kemp je pěkný, je zde přírodní voda, hřiště, bary a bazén. Spousta možností na výlety - parníkem, na hrad, na Vranov apod. Bítov tedy neklapl, a tak jsme se rozhodli přiblížit ještě více k domovu a jeli na Baldovec - Moravský kras.

Baldovec už jsme znali a věděli, co máme očekávat. Přijeli jsme už po tmě, takže jsme se jen zakotvili a vše si vybalili až druhý den. V této sezoně nás překvapila novinka. Kemp je rozdělený na plochy pro stany a karavany, takže si vyberete z volných míst. Je zde pěkná restaurace, kde výborně vaří. Dále můžete využít wellness - whirpool bazén, sauna, solná jeskyně. Děti se mohou vyřádit ve venkovním bazénu a v lanovém centru. Kemp se nachází v blízkosti Moravského krasu, můžete se vydat na výlet do okolí a nebudete zklamaní. Příroda je zde nádherná.

Dovolenou jsme zakončili v pátek a musím říct, že jsme se vraceli domů se spoustou zážitků a nadmíru spokojení. Už plánujeme další výjezdy.🤭